Friday, May 11, 2012

Kåseberga.

Fiskade sista dagen igår torsdag på 40 meterskurvan väster om Svartegrund ca 5 dist där det går ut en tunga, väst på den tungan stod det fin lax.

Nappade bäst på riggarna 65-70 ft ner, bästa betet för mig va önerud grizzly.
Lyckades lura upp fyra 10+ o en femma på samma fläck.

Fick ingenting på stora beten som ismomagnum, utan det va mindre bete som gällde för mig igår.

Dom sista dagarna har helvit batcholdflasher med stive eller bläckfisk fiskat bra. Haft den på 60-80 ft. I måndags hade jag den på 60 ft, det funkade fint, men högg även på de andra betena allt från yta blyat med endast 15 gr ner till 60 ft på riggen.
Kändes som flasher lockade till sig fisken då det började hugga när jag satte ut den.
Andra beten som funkat för mig är guld guld trophy spoon och ismomagnum popcorn med röd röv. 30-40 gr bly har funkat bäst, men även lättare och mkt tyngre som 80 gr.

Fisken verkar finnas kvar syd väst svartgrund, men bra fångster utanför simris (55:an) rapporteras in, bl.a. Lax på 19,4 som togs en dist väst oöm 55:an igår, det teamet hade flera fina laxar med sig in.
I kåseberga går det inte att sjösätta utan närmaste är Ystad som gäller.
Kör hårt Wille.

No comments: